louraiders wrote:enhän miä tiiä pösöist juuri mitään, jotku pösön männät noi on.. tuli nyt jottaa kirjotettuu, mahlet ovat kuitenkin, eli ei ihan perus männät
eikö mahlet nyt kuitenkin ole juuri niitä "ihan perus mäntiä", tais jopa joissakin fiat 600 olla sellaiset vakiona
ja kyllä 405 pösöstä turbomallikin löytyy, eli se T16... jossa on muuten sama peruskone, kuin Mi16...
Höylä wrote:T16... jossa on muuten sama peruskone, kuin Mi16...
On kyllä ihan eri moottori.
ai jaa, minä olen aina luullut, että tuo XU10 J4 ja XU10 J4TE olis perustaltaan ihan samoja molemmat on muistaakseni valurauta lohkolla , kun taas XU9 oli alumiinilohkoinen... toisessa vain on turbon hilut sisällä...
joissakin Mi16 pösöissä oli kyllä myös käytössä sitä XU9 konetta ja se ei siis enää ole "sama peruskone"... olisitko sitten siihen seannut XU9 kone on vain 1.9 litrainen, kun nämä XU10 on 2 litraisia...
Selvä selvä on nuo nyt varmaan edes ladan vakiota kestävämmät, muutenhan maksoin niistä ihan liikaa
Mutta joo asiaan, nyt on hankittu 50m2 talli paikka, ei tarvi pihalla enää tihrustaa
Ja tuon vanhan korin heitän mäkeen, tilalle tulee uusi jonka katsastan ennen näiden hilujen asentamista.. sit senkun ajelee ja säätelee..
ohoi.. Nyt on auto taas läjässä, tullut vaihdettua jakaja bosch hukkakipinään. suht hyvin menee jo noilla maltillisilla 0.6 paineilla.. Välitykset on vaan aivan perseestä.
Turbiini:n latuskassa oli ~177hv, kokeileppa kysellä siltä minkälainen kytkin siinä oli. En tiedä liikkuuko enään tällä sivustolla.
Minkälainen kytkin siellä nyt on? Ittellä turboladassa kestänyt toistaiseksi nivan asetelma + vakiolevy melkosta piiskaa mutta ei mulla kauheasti tehoajakaan ole
Jees itellä on nyt moposportin "jäykkä" asetelma ja 3 lapanen sintteri.. Näillä ei saatu kuin noin 130hv. tuo oli kolmosella eikä täydellä kaasulla, muuten ois luistanu.. Tosin vääntö oli jopa 250nm ja sen jälkeen alkoi luistaa..
Niin vääntöhän sen kytkimen juuri saakin luistamaan. Toi on kyllä niin hilkulla toi mun oma 4-lapanen sintteri kans et pitäis joku isommalla halkaisijalla oleva kytkinpaketti sinne istuttaa..