Mega ja nitro...

Megasquirtin säätäminen

Moderators: TVH, teg, matti, Masi_K, plagu, Weirdou

Post Reply
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 339
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki

Mega ja nitro...

Post by NiceMan » Sun May 13, 2018 10:44

Tässä taas updaten alla yksi projekti, moottorina 6.3 V8 tuplaturbo jota ajetaan RE85:lla, tarkkaa tehoa ei ole mutta jossain 1400 ja 1500Hp välissä, ohjaimena megasquirt Pro Ultimate.

Nyt kuski haluaa lisää voimaa(mikään riiitä..), palotilat,venttiilit,kanavat ja männä pinnoitettu että pitäisi olla teoriassa valmis ilolle ja lohkokin sai betonia sisäänsä.

Megassahan on valmis ohjaus mutta se käsittääkseni on on/off tyylinen, ajatus että kun nappia painaa niin tulee kerrasta se 300hp lisää siksi aikaan kun on nappi pohjassa niin kun itsellä ei ole kokemusta vielä tältä alueelta niin onko tuota mahdollista rakentaa pehmeäksi että alkaa venttiili aukeamaan "hitaasti" eli ottaa esim. yhden sekunnin aukea kiini asennosta täysin auki niin ei potkaisi täysiä ???
On sutimisen estoa mutta voi olla mukava fiilis jos yli 200km/h katoaa pito.

Vai onko turha miettiä vaan mennä perinteisellä systeemillä?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
http://www.theniceman.com/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06

Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1151
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Mega ja nitro...

Post by Vauhtivaunu » Sun May 13, 2018 17:30

MS3:n Manuaalista:

"Megasquirt-3 does not implement progressive control"

Tosin sellainen olisi mahdollista tehdä PWM-ohjatuilla solenoideilla "generic PWM"-lähdöillä.

http://www.noswizard.com/index.php/x10-solenoid
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!

NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 339
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki

Re: Mega ja nitro...

Post by NiceMan » Mon May 14, 2018 16:10

Vauhtivaunu wrote:
Sun May 13, 2018 17:30
MS3:n Manuaalista:

"Megasquirt-3 does not implement progressive control"

Tosin sellainen olisi mahdollista tehdä PWM-ohjatuilla solenoideilla "generic PWM"-lähdöillä.

http://www.noswizard.com/index.php/x10-solenoid
Juu tuon mega jutun luin ja unohdin siis että PWM lähdöllä ajatus tehdä mutta meneekö turhan hifistelyksi?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
http://www.theniceman.com/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06

ArttuH
Megajumala
Posts: 1220
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Mega ja nitro...

Post by ArttuH » Tue May 15, 2018 6:46

PWM-lähdöllä tosiaan saisi progressiivisen säädön, mutta sitten varmaan pitäisi olla ns. märkä ilokaasusysteemi. Megan polttoaineensyöttöä kun ei välttämättä saa lisääntymään samassa tahdissa tuon kaasusolenoidin ohjauksen kanssa.

Oliko noita kaasuja tarkoitus käyttää huipputehon lisäämiseen vai pelkästään herättämään turboja?

Nitro muuten tarkoittaa yleensä ihan nitrometaania eikä ilokaasua :wink:
Arttu
GSX1100 -85

NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 339
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki

Re: Mega ja nitro...

Post by NiceMan » Tue May 15, 2018 15:22

ArttuH wrote:
Tue May 15, 2018 6:46
PWM-lähdöllä tosiaan saisi progressiivisen säädön, mutta sitten varmaan pitäisi olla ns. märkä ilokaasusysteemi. Megan polttoaineensyöttöä kun ei välttämättä saa lisääntymään samassa tahdissa tuon kaasusolenoidin ohjauksen kanssa.

Oliko noita kaasuja tarkoitus käyttää huipputehon lisäämiseen vai pelkästään herättämään turboja?

Nitro muuten tarkoittaa yleensä ihan nitrometaania eikä ilokaasua :wink:
Ahtimet heräävät hyvin vaan lisää tehoa eli lisätehoksi napin taakse jota käytetään vain tarvittaessa
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
http://www.theniceman.com/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06

Post Reply