FPDM kytkentä ms3 apuja kaivataan

Megasquirt III spesifiset jutut

Moderators: TVH, teg, matti, Masi_K, plagu, Weirdou

Post Reply
nuivelo
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Tue May 11, 2010 1:50

FPDM kytkentä ms3 apuja kaivataan

Post by nuivelo »

Olen tässä yrittänyt saada tommosta Ford Focuksesta peräisin olevaa bensapumpun sähköistä ohjausboksia (98AB-9D372-AF) pelaan tän mun AT Driveboardin kanssa. Homma alkoi mallikkaasti mielestäni sainkin sen pelaan, tai ainakin tuo 044 bensapumppu kuulosti hiljaisemmalta ja ajossa otetun login mukaan bensan paine pysyi hyvinki tasaisesti 300 kpa tienoilla, pumpun control dutyn näyttäessä 22-27 hz, näin tämä toimi n. 100km. Sitten vaihdon kaasuläpänasentotunnistimen (ei pitäis liittyä tähän millään tavalla?) ja tuo boksi lopetti toimimasta. No kun nuo boksit ei maksa romiksella kuin kympin, niin ostin sit toisen ja varmuuden vuoksi vielä kolmannenki, mutta ei vaan pelaa enää. Pumpun control duty näyttää vain 5 hz, mikä ymmärtääkseni tarkoittaa vikatilaa, jolloin pumppu hutaa täydellä teholla. Bensan paine on 350 kpa, mihin tuo mekaaninen säädin on säädetty.

Kytkentä on tehty tämän kuvan mukaan
https://drive.google.com/file/d/1XAHS0n ... wdK7W/view

Pinniä 1 fp control signal on ohjattu megan lähdöllä D16 (toimiessa ilman ylösvetoa) myös kokeiltu Idle molemmilla lähdöillä onnistuu edelleen ohjata relettä eri hz taajuuksilla

Pinniin 7 fp monitor oli alkuun kytkettynä +5v vcc, mutta kun toi eka boksi pimahti, niin nettiä selatessa sain sellaisen käsityksen ettei tuohon tule kytkeä mitään, niin otin sen pois.

Olen myös kokeillut ohjata tuota pinniä 1 sekä 5- että 12voltin ylösvedolla 1kohmin vastuksellla.

Megan asetukset on tämän mukaan, silloin kun toimi, niin oli unohtunu muuttaa toi ohjaustaajuus, niin silloin oli 250 hz, mut eipä pelaa enää silläkään
https://drive.google.com/file/d/1x0pRNw ... RaHtX/view

Olen nyt hommanut neljännen Aston Martinista peräisin olevan boksin (7H42-9D372-AA), jonka pitäisi toimia ihan samallailla kuin ton focuksenki boksi, mutta se on vain hiukan järeämpi. Niin osaisiko joku auttaa ja kertoisi miten tämä tulee oikeasti kytkeä tohon megan perään, että se toimisi kuten sen kuluu.

Tässä vielä pinni järjestys
1 maa runkoon
2 Monitor signal to ECM - kuuluuko tähän laitta mitään? Mittailin tota yleismittarin hz lähdöllä ja näytti 50 hz?
3 Pumpun maa
4 +12v releeltä
5 PWM control signal from ECM - miten tätä kuuluu ohjata ylosvedolla vai ilman 5v vai 12v ?
6 Pumpun syöttö + 12v

Post Reply